banner

2014. április 3., csütörtök

A biszexualitást feszegető kérdések

Keresgéltem az interneten, amikor megláttam pár a biszexualitáshoz kapcsolódó kérdést a gyakorikerdesek.hu oldalon. Kíváncsivá tettek, így olvasgatni kezdtem, majd összegyűjtöttem onnan (és máshonnan is) a leggyakoribb kérdéseket. A kérdések nagyon jól feszegetik a tudatalatti és tudatos identitás határát, ugyanakkor elgondolkodtatóak, nem is kívánom kommentálni azokat, de sajnos a válaszok sokszor nem tárgyilagosak, hanem megalázóak, gúnyolódóak – tükrözve a valós társadalmi hozzáállást, elítélést és a biszexuálisok, illetve a duogámia devianciává degradálását.

A legtöbb kérdést már taglaltam posztjaimban, de amelyiket még nem, azokról fogok írni a közeljövőben. Lássuk hát ezeket a kérdéseket, illetve az azokra adott válaszokat (hivatkozásra kattintva):
1. A biszexualitás kinőhető vagy ilyesmi?
„Van barátnőm, de izgat mellette a srácokkal is a sex. Próbáltam ellene küzdeni, de hiába. Bár nem sok sráccal voltam, mivel nehéz ebben a témában megbízható partnert találni, de vonz a téma. Vajon idővel ez elmúlik? Lehet ez csak egy kíváncsiság vagy pótlék?”

2. Mi a hetero és a biszexualitás határa? Szóval mi az amikor hetero vagyok és mi az amikor már biszex?
„Férfiakhoz és nőkhöz is vonzódom szexuálisan. Úgy érzem h egy nőbe is bele tudnék szeretni... de csak idősebb nők tetszenek, a tizenévesek teljesen hidegen hagynak bármennyire is jól néznek hozzájuk nem vonzódom. De tizenéves fiúkhoz viszont igen. Biszex vagyok? (a konkrét kérdésre is válaszoljatok pls)”

3. Mennyire nyomható el a biszexualitás? Hogyan?
„Olvastam itt egy írást, amiben a melegségről írt vki. Nem találtam senkit, aki kipróbálta volna az ott írt módszert. A lényeg, hogy van aki el tudja magában nyomni? Azon is gondolkoztam, hogy elég lenne az is, ha csak 1 srác lenne akivel rendszeresen lennék, de azt vettem észre, hogy mindenki mindig új partnert akar...”

4. Biszexualitás létezik? Akkor melyik nem iránt erősebb az érzés? Nem lehet ez csak gyerek kori vonzódás vagy ilyesmmi? Mit mondhatnék ilyenkor vigaszként?
„Nem rég 2 barátom is bevalotta nekem, hogy biszex és mind2en titkolták nem mondták el senkinek mert féltek h balhé lesz belőle és megutálják őket de én nemtudom mit mondhatnék nekik az egyikük már elfogadta de a másik nem hajlandó sehogy se undorodik magától és nemtudom hogyan segíthetnék. Most komolyan van olyank, hogy valaki vonzódik mind2 nemhez?”

5. Biszexualitás? Kíváncsiság? Baj, hogy ezt csinálom?
„Először is, heterónak tartom magam, szeretem a fiúkat. Viszont van egy lány ismerősöm, aki elvileg heteró, de ő kijelentette, hogy lánnyal is akarja csinálni, meg hát érdekli is a »másik oldal«. Néha azon kapom magam, hogy »teszem neki magam« és próbálom elcsábítani?! Egyszóval játszadozók vele. Ez egyáltalán nem normális dolog, ugye?? Mit gondoltok?”

6. Biszexualitás? Többi lent!
„A probléma a következő: párszor önkielégítettem homo-shemale-strapon videókra is, mert az is felizgat! Mindig a lányokhoz vonzódtam, most lett vége egy hosszú kapcsolatomnak! Igazából egy ideje foglalkoztat a téma, hogy itt lenne az ideje pontot tenni a dolog végére, hogy kiderüljön mi is van valójában, de egyszerűen, amikor egy hús vér csávóra gondolok, nagyon rosszul kezdem magam érezni! Betorzulok! És ez nem az az érzés, hogy jaj, mit gondolnak mások, mert nagyon leszarom! Tudom, hogy kipróbálással lehetne pontot tenni a dolog végére, de egyszerűen képtelen vagyok rá! Mit tanácsoltok?”

7. Ez már biszexualitás? Többet érzek a legjobb barátnőm iránt, mint kéne?
„Normális ez? Nagyon szeretem. Túlságosan is. Ilyen szeretetet még soha nem éreztem senki iránt. Gondolkoztam, hogy lehet ez már kicsit fura... de mivel nem vonzódtam, hozzá szexuálisan sőt csókra se tudtam volna gondolni vele kapcsolatban ezért úgy gondoltam, hogy nincs »baj«. Amikor megfogtuk egymás kezét vagy megöleltük egymást, akkor éreztem, valami szerelem félét. Aztán nyári szünet előtt voltunk egy házibuliba, ahol kicsit lerészegedtem, és sötét volt és a fejével elkezdett közelíteni felém, hogy jobban lásson vagy nem tudom, és vártam, és kívántam, hogy csókoljon már meg!! De szerencsére azért annyira nem voltam még részeg, hogy hangosan kimondjam. Aggódom egy kicsit. Más is volt már így? Bunkó válaszokat nem kérek. 16/L”

8. Lányok! Kíváncsiságból lefeküdnétek a legjobb barátnőddel?
Mi éppen ezt fontolgatjuk, hogy lefekszünk egymással, már volt csók köztünk! Ha minden igaz, a kövi hétvégén szexelni is fogunk, én benne lennék a dologban! :) (Még nem szexeltünk csajjal, de szerintem ő is benne lenne, nagyon fontolóra vette a dolgot)

9. Beleszerettem a legjobb barátnőmbe?
Eddig mindig a pasik jöttek, és igazából most is, de valahogy egyre többet gondolok arra, hogy megcsókolom, meg ha megölel, olyan jó érzés... az illata is vonz, és olyan szép, puha bőre van. Mi a franc van velem??? Elmúlik? Veletek volt ilyen?

10. Újra előjövő kíváncsiság vagy biszexualitás?
„Véleményed szerint melyik áll fenn abban az esetben, ha valaki tizenéves kora elején már kipróbálta nővel, utána sokáig nem is foglalkozott a témával, de 19-20 éves korára újra vágyat érez a saját nemével kapcsolatban?”

11. A melegek/biszexuálisok mikor döbbennek rá, hogy azok?
Még lenne pár kérdésem.
1.) Honnan lehet tudni, hogy valaki meleg vagy bi?
2.) A melegség gén vagy betanult viselkedés (vagy mindkettőnek szerepe van benne)
3.) Első: De ez milyen kor körül van.
4.) Van olyan, hogy valakinek megvan a hajlama de sose jön ki, és normális életet él
5.) A biszexuálisok is élhetnek »normális emberként«?
6.) Ha valaki volt már szerelmes lányba lehet meleg?
7.) aki meleg/bi az tehet ellene valamit?
Bocs, hogy ennyit kérdezek, csak érdekel a téma. Tini vagyok, és annyi helyen van szó erről, hogy már félek, hogy nehogy az legyek...”

12. Mi a biszexuális és a biszexuális hajlamokkal rendelkező hetero közti különbség?

13. Biszexuálisoknak is lehet normális családjuk?
„anélkül, hogy megcsalnák a párjukat...”

14. Biszexuális nőnek egy pasi, miért ér mindig többet az életében mint egy másik nő?
„Én is biszex vagyok, de nálam egyenlő szinten vannak.”

15. Miért van ilyen sok biszexuális nő/lány? (20/f)
„Nagyjából minden második, de inkább több, lányismerősöm legalább kaland szintjén érdeklődik más lányok iránt. Mi ennek az oka? A »divat«-ot mint választ nem szívesen fogadom el, hacsak abszolút nincs más. Divatból nem hiszem el, hogy valaki megkíván egy embert a saját neméből. Elítélni nem ítélem el az ilyesmit (csak hogy tisztázzuk) de ez akkor sem természetes, a női nemnek nem a férfit kéne preferálnia? Mi történt? Ennyire siralmasak lennénk mi férfiak? :( Köszönöm a választ.

(***FONTOS, mert szokott ilyen történni: Se véresszájú feministák, se vaskalapos hímsoviniszták hozzászólásaira nem vagyok kíváncsi, a »szarok a férfiak«-at válasznak nem fogadom el, hacsak nincs bőven kifejtve, hogy miért, a »mer' a nők hülyék«-et sem fogadom el válasznak, hacsak nincs bőven kifejtve, hogy miért. Normális emberek írjanak csak, köszönöm***)”


16. Akik a homoszexuálisok házasságát elfogadhatónak tartják, azok a biszexuálisok poligám házassága érdekében is síkra szállnak majd?
„Gondolom, hátrányos megkülönböztetésnek tartják a biszexuálisok, hogy a hetero és a homo házasságok mellett senki sem gondol az ő »veleszületett igényeikre«: hogy »mindkét nem iránti vonzalmuk« beteljesedhessen egy »hármas házasságban«...”