banner

2015. május 16., szombat

8 mondat, amit soha ne mondj egy biszexuálisnak

Nemrég olvastam ezt a posztot Dorától, ami aztán elgondolkoztatott. Eszembe juttatta a sületlenségeket, amiket eddigi életem során mondtak nekem az emberek, mikor kiderült, a lányokat is szeretem.

Mert higgyétek el, nem vicces! Egyáltalán! Én megértem, hogy ilyenkor mondani kell valamit és az, akivel épp közlöm azt gondolja, zavarában valami poénnal üti el a dolgot. Ha ez az eset áll elő és nem jön ki semmi toleráns, előítéletektől mentes a szádon, akkor inkább ne mondj semmit! Vagy, ha az, aki megnyílt előtted mindenképp választ vár, mondj ennyit: oké, ezen gondolkoznom kell. És kész.

Íme a legbrutálabb mondatok, amiket soha, semmilyen körülmények között NEM AKARUNK HALLANI! 


Mert attól még, hogy nem vagyok heteró, van lelkem.

1. Már jó ideje jártam a fickóval, teljesen hétköznapi és kispolgári volt. Fogalmam sem volt, hogy vágjak bele nemi identitásom tisztázásába, de azt akartam, ha összekötjük az életünket, akkor tudja. Így aztán egy esti séta alkalmával felvázoltam neki, hogy van egy másik énem, amelyik a lányokat szereti. Néhány percig csak sétált mellettem némán, aztán kibukott belőle:
Akkor most egy nővel fogsz megcsalni? – képtelen voltam felfogni és nagyon fájt, hogy neki ez volt a legfontosabb az egészből. 

2. Ja, tudom, minden csajban benne van, hogy lezbi! – na persze, akkor te meg látens meleg vagy, csak mert fiúnak születtél? Ez az egyik legmegalázóbb és legborzasztóbb tévhit. Igen, sok olyan nő van, aki élete egy bizonyos szakaszában kipróbálja a saját nemét, de ettől még csak kíváncsi, nem leszbikus, vagy biszexuális. És ha valaki komolyan veszi a saját hovatartozását, annak borzasztóan sértő és lekezelő ez a mondat. Ne mondd neki! 

3. És melyik jobb, férfivel vagy nővel? – nos, ez is egy kérdés, amit szeretnék tisztázni. Egy biszexuális NEM azért fekszik le egy nővel, vagy egy férfivel, mert azzal jobb. Hanem azért, mert mind a kettővel természetesnek találja a szeretkezést, együtt járást, együtt élést és a házasságot. EZ A BISZEXUALITÁS LÉNYEGE nem pedig az, hogy kivel jobb a szex. Teljesen más férfivel és nővel szexelni, kb. olyan, mintha az avokádót akarnám hasonlítani a görögdinnyéhez. 

4. Ja, tudom, sok nő csalódik a férfiakban, aztán leszbikus lesz. A legtöbb nő, ahogy én is, már fiatal korában tisztában van azzal, hogy vonzódik-e a saját neméhez. Ugyanúgy, ahogy a férfiak is. Ez nem egy nagyzási hóbort, ehhez nem kell semmiféle csalódást átélni és ami a legfontosabb, EZ NEM EGY BETEGSÉG, sem terápiás módszer válás után. Sokan még mindig nem tudják, ez GENETIKAILAG KÓDOLT már, mielőtt megszületünk. 

5. Most akkor lezbi lettél? – az előbb ejtettem ki a füled hallatára, hogy biszexuális! Ha nem vagy tisztában a szó jelentésével, akkor kérdezz meg, szívesen elmagyarázom, de ne kezelj le és ne sérts meg. Én sem kérdezek vissza, hogy még mindig hülye heteró vagy? Leszbikus az, aki egész életében a lányokhoz vonzódik. BISZEXUÁLIS pedig az, aki egyformán vonzódik a férfiakhoz és a nőkhöz is. Nagyon bántó ezt figyelmen kívül hagyni. 

6. És mikor hozol nekem egy csajt, hármasozni? – Ez az a mondat, amitől általában robbanni szoktam. NEM AZÉRT vagyok biszexuális, hogy attól egy pasinak jobb legyen az ágyban! És ha erotikus közelségbe kerülök egy nővel, akkor egy ott szerencsétlenkedő pasi az utolsó dolog, amire vágyom. Mert a pasiknak többnyire csak a szájuk jár, amikor aztán éles helyzet van azt sem tudják, mit kezdjenek két nővel egy ágyban. Szóval, ha édes hármast szeretnél, akkor szerezz nőt te magad, ne nekem kelljen elvégezni a „piszkos munkát”! 

7. Amikor új munkahelyre kerültem, akkor sem bírtam sokáig, hogy ne valljak színt, még akkor is, ha a reakciók nem voltak túl pozitívak. Ha egy lány odáig jut, hogy a női kollégái előtt kimondja, a lányokat is szereti, akkor nagyon sokszor pont a nők a leggonoszabbak. Egy ilyen után például, ha véletlenül hozzáérek a vállához rögtön jön a hiszti:
- Fúúúúúj, te most ki akarsz kezdeni velem? – Igen baszki! Miután az elmúlt fél évben, vagy akármennyi időben soha nem adtam jelét annak, hogy tetszel, vagy SOHA NEM KÖZELEDTEM hozzád, hirtelen, csak mert már tudod, hogy biszex lettem, azonnal le foglak támadni, berángatlak a raktárba és megerőszakollak. Dzsesszusz! Néha tök égő, hogy én is nő vagyok! Attól, hogy nem vagyok heteró még nem jár állandóan a szex a fejemben, főleg nem a munkahelyemen. Dolgozni járok oda, pont úgy, ahogy más.


8. Végül a komment, amit a témában kaptam és ami kivágta nálam a biztosítékot: „az ilyen fajta másságot nem kéne reklámozni, az emberek nagy része természetellenesnek gondolja a leszbiket meg a homikat és ezt ők is tudják” – aha, nos, a régi görög kultúrákban – akik akkoriban meglehetősen fejlett népnek számítottak – totál természetes volt az azonos neműek kapcsolata. Nem hiszem, hogy azzal, hogy a körülöttem élő embereknek elmondom, hogy biszexuális vagyok, mert nem akarom, hogy heterónak gondoljanak, kérkednék a másságommal. Másrészt meg, ha nem teszek ajánlatot olyannak, aki nem kér belőlem, akkor MIÉRT NE LEHETNÉK BÜSZKE RÁ? Miért ne bókolhatnék egy nőnek, ha gyönyörűnek találom? Nem megyek felvonulásokra, nem öltözöm jelmezbe, de a lelkemnek igenis fontos az, hogy akiket szeretek és akiket beengedek az életembe, azok tudják ezt rólam. Ez talán bűn? 

Felsoroltam azt, mi az, amit sose kérdezz meg egy biszextől, vagy sose mondj neki, ha kitárulkozik előtted. De, hogy meglegyen az ellenpólus is, most mutatok néhány értelmes reakciót. Ezek közül nyugodtan válassz szabadon, ha legközelebb valaki ilyen közléssel áll eléd: 

– mióta tudod? 
– el tudod képzelni, hogy akár férfivel, akár nővel élj együtt? 
– figyelj, aki szeret téged, az elfogad úgy, ahogy vagy, aki meg nem képes elfogadni, az nem érdemli meg, hogy a barátod legyen.
– elmondod számodra mit jelent ez? 
– nem az a fontos, hogy melyik nemhez vonzódsz, hanem az, hogy milyen ember vagy


Anno, réges régen, nekem az akkori legjobb barátnőm nagyon sokat segített. Ennek ellenére is elég göröngyös volt az út, mire megtaláltam ebben a kérdésben önmagam és választ kaptam az összes, bennem is felmerülő , kérdésre. Most viszont, hogy már egy éve élek itthon, a szülőfalumban, elmondhatom, hogy még ebben a kérdésben sincs jobb hely ezen a világon! Balatongyörök – büszkén mondhatom – egy olyan hely, ahol nem kell tartanod attól, hogy megbélyegeznek, csak mert mást vagy. Jó itt élni…